Perkahwinan

Daisypath Anniversary tickers

Ahad, 10 Julai 2011

Masakan: Pie ayam

Assalamualaikum w.b.t
okeh..setelah beberapa hari tak update, akhirnya ada jugak benda untuk diupdatekan
tapi kan...kali nie masakan lagi..sori lah, nak buat cmnekan..hobi saya memasak
selain daripada masakan..saya slalu update sal momo kesayangan
itu je aktiviti cuti sem dirumah..

arinie saya masak Pie ayam/tart ayam
saya hanya belajar buat kulit daripada youtube...filling dia saya reka sendiri..kah3
tetapi hasilnya yum..yum..yummy walaupon rupa agak hodoh ye.

inilah hasinya pie ayam eykin murnie:





Kulit: tepung gandum+butter+kuning telur+air sejuk+garam+gula
Inti: ayam kisar+bawang putih+bawang merah+bawang bombay+carrot+daun saderi+cili merah
+sos tiram+serbuk lada hitam+seasoning maggie+sos ikan+serbuk daun bay
+whipping cream+telur+mozarella cheese.
kulit sebagai asas,anda boleh menggantikan dengan apa-apa filling contohnya:
peach,epal,strawberry,telur,mushroom,bayam dll.

nampak lazat bukan..sudah pastilah rupa dan rasanya lazat ^ ^
cantik luar..cantik dalam..
kalo nak resepi jangan malu-malu mintak ye.


1 ulasan:

azalia hjsalleh berkata...

nak resepi plzzzzzz
teringin nak buat tp x reti ;(