Perkahwinan

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 25 Januari 2012

Hobi: Memasak

Assalamualaikum w.b.t
entry kali nie berkenaan dengan hobi aku iaitu memasak
aku suka sangat memasak tapi paling suka bahagian pastry n dessert/manisan
bab masakan lauk-pauk n masakan kampung aku kureng sikit lah..
lagipon mak tak penah ajar,tetapi dengan pemerhatian aku dapat memasak apa yang aku inginkan.
sebenarnya mudah nak masak lauk nie,aku je tergedik-gedik tak minat nak memasak semua nie,
bila dah dok rumah sewa,ada dapur..apa lagi,makan nasi di rumah dengan lauk yang jimat.
lagipon,aku dalam proses pembelajaran..bole la sikit-sikit masak daripada tak tau langsung.
istilah 'pandai masak' tak pernah wujud dalam diri aku melainkan istilah 'boleh memasak.'

ayam masak rempah,kerabu pelam n agar-agar cocktail

rojak kangkung

masak lemak cili api udang dan rebung

meatballs spaghetti

onion ring

kangkung belacan

honey sticky chicken wings

sambal kicap telur

kailan ikan masin

tomyam campur

sotong goreng kunyit

tofu telur goreng n sos tiram

cupcakes

k.teow kungfu

light cheese cake + peach

pancakes

itulah kelebihan yang dimiliki oleh seorang perempuan,selain daripada boleh memasak,aku suka mekap orang,jahit manik,yang paling tak pandai jahit baju..kalo jahit benda simple-simple boleh lah...n ada lagi...
aku suka menghias rumah,hias hantaran,apa yang berkaitan dengan hiasan lah..keh3

Alhamdulillah,bersyukur dengan kelebihan yang diberi oleh-Nya..dan aku akan gunakan kelebihan yang diberi untuk membahagiakan diri sendiri dan orang lain..biarpun tak seberapa tetapi keikhlasan membantu orang n memberi makan air tangan sendiri memberi kepuasan pada diri disamping dapat meningkatkan lagi kemahiran,tidak kisah dalam bidang mana sekalipun.

p/s: mungkin entry kali ini agak bajet sedikit tapi itulah hakikatnya,setiap orang ada kelebihan masing-masing.

Tiada ulasan: