Perkahwinan

Daisypath Anniversary tickers

Khamis, 6 September 2012

Sehari sebelum kembali ke Shah Alam

Assalamualaikum w.b.t
arinie last dirumah..esok dah nak balik s.alam..sob..sob
sepanjang dok rumah tak banyak aktiviti sebab cuti sem dihabiskan dengan praktikal,
then lepas abis praktikal ada seminggu untuk rehat di rumah,
tapi tak kan nak dok saja kan..masa dihabiskan dengan lakukan perkara yang digemari
antaranya ialah memasak dan shoppingggggg!!! therapy semua nie
paling best dalam dunia bila dapat duit belanja n bole belanja sepuas-puasnya,
terima kasih ayah n mak..hehe
pastu merajinkan diri buat cupcakes,masuk kali nie dah 5x oo buat..puas hatikuuu!!
kali nie untuk ehem2 plop...hehe

 ada 4 semuanya

 baju kemeja

lebah n love lap

 kasut n lebah

kelisa comel

siap bungkus

arinie jugak buat puding triffle untuk mak bawak g jamuan.
nak buat puding nie senang sangat..bahan yang digunakan sikit je.

bahan-bahan:

1 biji kek gulung
1 tin cocktail buah
1 peket jelly raspberry nona

untuk kastard:

1 tin susu cair
1 cawan air
1 sudu besar gula
4 sudu tepung kastard

mari kita mulakan..ayuhhhhh

 potong kek masukkan dalam bekas kaca n basahkan pakai air buah cocktail
1st layer

masak bahan kastard atas api sehingga pekat dan tuangkan dalam bekas kaca.

then,taburkan buah-buahan cocktail diatas kastard
dah jadi 2nd layer.

akhir sekali,masak jelly dan tuangkan atas lapisan kastard tadi.
boleh lah kalo nak hias dengan peach..siap 3rd layer.


dah siap..opsss
banyak lagi kerja yang belom dibereskan
basuh kereta,uruskan haiwan peliharaan,lipat baju,kemas beg..arghhh
daa

Tiada ulasan: