Perkahwinan

Daisypath Anniversary tickers

Rabu, 31 Oktober 2012

Zoo Taiping: Kembali ke zaman kanak-kanak


Assalamualaikum w.b.t

Sebelum kembali ke S.alam aritu,dalam perjalanan ke S.alam 2 bulan lepas tak silap
ktorang singgah zoo..zoo apa?? Zoo Taiping.
last pergi masa umur 10 tahun rasanya...dah lama tak pergi.
dulu pergi bukan main happy lagi,sekarang rasa macam ada yang kurang lah.
maybe kecik-kecik dulu excited terlebih,tak sonok rasa sonok kan.
dah besar,pandai pikir terus rasa hurmmmmmm...

bayaran masuk sebanyak RM 12.00 untuk dewasa
kanak-kanak taktau..sorry

sebelum masuk,anda akan disajikan dengan arca/ sclupture haiwan seperti harimau,buaya,badak dll.
ayat macam saji makanan pulakss..biarkan

* image from travelwithbubles.blogspot.com

hahhh..inilah harimau..ehh singa kot..mana-mana jelah
asalakan daripada keluarga kucing.

seriously saya cakap,binatang tak banyak..mana pergi semua binatang??

bergambar dulu..boleh baca tak papan di belakang saya tuh.
semua yang disenaraikan disitu still ada tapi tak banyak.

jom kita terjah bersama-sama...mari saya kenalkan satu persatu ya kawan-kawan.


Ini namanya "marmoset telinga hitam" dan ada juga "marmoset telinga putih"
tubuhnya kecil sebesar tapak tangan orang dewasa,rupanya seperti monyet.
maybe,spesis monyet jugak nie..tingkahlaku yang teramat-amat-amat comelssss
cara dia berjalan memang comel n rasa nak picit sampai hancusss.



Dia nie pula bernama "ungka putih"..ada juga ungka perang n hitam.
ungka nie senang didapati di hutan kita sebab belakang rumah saya pon ada tau.
al maklum lah saya tinggal di kampung,belakang rumah hutan tebal.
bunyi ungka seperti siren ambulan...kuat dan nyaring.



suka sangat dengan corak musang nie..namanya "musang tenggalong".
coraknya ala-ala kucing hutan tapi sebenarnya ia adalah spesis musang.
boleh tahan besar..lebih kurang 4 kaki termasuk ekor.
comel sangat,rasa nak amik buat beg ka,kasut ka...kejam kannn



Ini tak lain dan tak bukan,mestilah babun bontot merah + purple..keh3
anak dia sangat comel sebab bulu color blonde.



Siapa tak kenal, wife kepada raja savannah,Afrika..Singa betina.
sekali mengaum,kecut perut..rasa cam nak lari laju-laju keluar dari zoo.



chimpanzee n kura-kura tengah makan salad bersama-sama.
dah macam kawan baik..sejuk mata memandang.


Ini adalah buaya tembaga..nampak ja diam.
sekali ngapppp..putus kaki.Besar ooo...7-8 kaki jugak lah.


Rusa...sedap nie kalo masak gulai..yumehhhhh


harammm...harammm...babi hutan.
Kandang dia pon sangat menjijikkan.berlopak n berlumpur.


kawasan tertutup..dalam nie ada burung,bangau,kelawar dan keluang.
besar gila keluang..gerun tengok.



comel gila memerang nie..buat tak tau lak murni..belakang rumah kau banyak..hehe
memang banyak tapi tak sejinak yang di zoo nie.


penat berjalan..behenti bergambar dan terus bergambar.

dulu suka buat trademark pistol di dagu..sekarang dah ubah trademark "silauu" pulak.

sebelum balik bergambar semula dengan arca yang ada.

overall saya kasi 2.5 bintang lah...sebab banyak sangat yang kurang.
mungkin masa saya pergi tu hari biasa jadi tak semeriah hari minggu..myb
binatang seperti harimau belang,gajah,zirafah saya tak dapat tengok.
hanya yang ada binatang basic seperti rusa,monyet,ikan,bab1,memerang..itu saja
mungkin malam penat buat show,so,siang tido..myb
apa yang saya tulis berdasarkan pengetahuan am yang ada tentang binatang ini semua,
takda masa nak gugel..lambat..haha
saya sangat cintakan haiwan,sebab tu saya perlu tahu pasal haiwan ini.
itu saja untuk entry kali ini. :) bubye

2 ulasan:

azalia hjsalleh berkata...

lama dh x pegi zoo
bestnya =)

eykin murnie berkata...

smelah..ini pon bru pergi