Perkahwinan

Daisypath Anniversary tickers

Sabtu, 25 Februari 2012

Shah Alam menanti

Assalamualaikum w.b.t
sekejap ja cuti sem kali nie,rasa cam taknak balik ja s.alam,
tp nak buat camne,amanah n tugas perlu dibuat,
bukan senang nak belajar then nak urus benda lain lagi,
apa-apa pon kne buat,letih tu tak payah cakap lah..
tapi sanggup berkorban demi diri sendiri dan orang lain jugak,
kalo terjadi pape,orang akan salahkan kita,
dalam hidup nie satu ja nak mengelakkan semua nie,
jalan yang paling mudah diamkan diri n pekakkan telinga.
bukan semua orang akan puas hati dengan kita,mesti ada benda tak kena
tak boleh salahkan orang sekeliling jugak,
sebelum nak bertindak apa muhasabah diri terlebih dahulu..
mungkin kita ada buat orang terasa hati atau terlepas cakap.

sentiasa ingat kebaikan yang orang lakukan terhadap kita dan 
segera lupakan kesalahan orang terhadap kita.

dalam dunia nie banyak jenis orang,banyak pulak perangainya.
ada kaya,ada sederhana n ada yang miskin,
bersyukurlah dengan apa yang dikurniakan oleh-Nya,
itulah orang cakap,rezeki orang lain-lain,
so,nak buat keputusan apa-apa ikut kemampuan diri.

sedihnya nak tinggalkan rumah,sebab lagi selesa dirumah berbanding tempat lain,
aku memang camnie,homesick 
tapi aku bukanlah anak manja,setakat manja dengan family normal lah tu kan,
walaupon anak perempuan sorang dalam keluarga,
aku tak pernah diajar dimanjakan diri bagai puteri,
apa-apa keputusan di tangan aku,
aku diajar hidup berdikari,dengan umur 20-an nie,
masa nie lah masa untuk belajar berdikari tanpa mengharapkan ayah mak,
cuba jadikan mak ayah sebagai rujukan sahaja.

esok bertolak dari rumah jam 9.00 pagi,
barang-barang malasnya nak kemas,barang aku saja dah penuh kete,
nasib baik berdua ja ngn membe aku,ada jugak peneman,
pulau pinang ke s.alam amik masa 5 jam,
lama jugak kan,takut sakit badan ja drive nanti.

semoga dipermudahkan segala urusan di sana nanti.
semoga selamat pergi dan selamat sampai..amin